21/02/2023

Lions en de strijd tegen onnodige blindheid.

Wereldwijd zijn er 300 miljoen blinden en slechtzienden.

90% woont in een ontwikkelingsland.

Ca 75% is te voorkomen of te genezen.

De Nederlandse Lions hebben 54 jaar geleden een stichting opgericht met de huidige naam Fight for Sight. Samen met Wilde Ganzen voeren ze oogzorgprojecten uit in ontwikkelingslanden.

De belangrijkste oorzaak van onnodige blindheid is staar. Een kleine ingreep maakt een wereld van verschil in het leven van een mens. Met een filmpje, gemaakt hoog in de bergen van Nepal, laten wij een klein deel zien van het werk van Fight for Sight. Er is meer te doen dan alleen maar staaroperaties. Aan de hand van beelden en een verhaal nemen we u mee naar een van de belangrijkste kerndoelen van Lions.

Lions overal ter wereld zetten zich belangeloos in om anderen te helpen. Met zo'n 1,4 miljoen leden zijn we al meer dan 100 jaar actief over de hele wereld en vormen we de grootste serviceorganisatie ter wereld. In Nederland zijn ruim 10.000 Lions in meer dan 435 Lionsclubs actief.

GeĂ¯nteresseerden zijn van harte welkom. Nog een beperkt aantal plaatsen beschikbaar. Aanmelden noodzakelijk door een mail te sturen naar nijmegen@lions.nl

Datum: dinsdag 21 februari 2023

Locatie: Hotel Rozenhof,  Nijmeegsebaan 114, Heilig Landstichting

Inloop vanaf 19.45 uur, start lezing om 20.00 uur.

Geen kosten verbonden aan deelname.