12/03/2023

Junior Mattheus,een Eigentijdse vertaling van De Mattheus

Zondag 12 maart 2023

Aanvang  14.45u     voorstelling15.30u (tot 16.45u)

Grote Zaal van de Lindenberg te Nijmegen

Lionsclub Nijmegen organiseert in samenwerking met "Stichting vrienden van Mattheus" een benefiet middag tbv de Stichting Stolpersteine (https://www.stolpersteine-nijmegen.nl/)

De Junior Mattheus, een bijzondere en eigentijdse vertaling van de Matthäuspassion, wordt al enige jaren met succes uitgevoerd in de regio Arnhem/Nijmegen en dit jaar zelfs ook in IJsland.

Denk hierbij ook aan The Passion,  waarbij er een brug geslagen wordt tussen de thematiek in de klassieke Matthaus en het heden (de jongere generaties).

Aan de uitvoering doen o.a. mee het Nijmeegse Bachkoor en jongere artiesten.

Wat is dat voor muziek? En waar gaat die muziek over?

De Junior Mattheus bevat een groot aantal actuele thema's.

Een voorstelling over een vader die zijn zoon aan de hand van de muziek van Bach het verhaal vertelt van De Vader en Zijn Zoon.

Een verhaal over een groot en nieuw ideaal, over vriendschap, jaloezie, verraad, verzet, lijden, medelijden en dood.

En tot slot, verrijzenis. Het geheim dat nieuw leven voortkomt uit de dood.

Een springlevend verhaal over toen én nu.  Een voorstelling gemaakt om een oude traditie nieuw leven in te blazen. Om de betekenis en schoonheid van verhaal en muziek met oud en jong (10+) samen als nieuw te kunnen beleven.

Net als vorig jaar is de regie in handen van Albert Hoex (bekend van Theatergroep de Plaats in o.a. de Honig)

De kosten bedragen: volwassen € 26,00   jongeren (tot 18 jr) € 13,50

Uw programma: 14.45u  *ontvangst met koffie en thee,

* Korte inleiding door regisseur Albert Hoex

* Korte beschrijving van het doel: Stichting Stolpersteine

15.30u aanvang voorstelling

Inschrijven: Reply deze mail met vermelding van het aantal kaarten en voeg het mailadres toe: Nijmegen@Lions.nl

Maak het bijbehorende bedrag over op de rekening van Lionsclub Nijmegen NL 04 RABO 0161.396.925 ovv Mattheus 2023. Na betaling ontvangt U per mail het toegangsbewijs

Om zicht te krijgen op het aantal inschrijvingen verzoek ik u om bij interesse spoedig te reageren.

Het kan zijn dat u een dubbele uitnodiging ontvangt. Excuses hiervoor!

Voor meer informatie: Jan-Erik Rozendaal tel 06-55745678

Lionsclub Nijmegen verheugt zich op uw komst!

www.alberthoex.nl

www.matteus-junior.nl